Fırında Bademli Kuşkonmaz

Bugün hem çok sağlıklı hem de inanılmaz lezzetli, Akdeniz mutfağı esintileri taşıyan bir yardımcı yemekle karşınızdayım: Kuşkonmaz! Ülkemizde pek bilinmeyen bu sebzeye ben bayılıyorum. Kendine has o aroması, ağızda bıraktığı tat tarif edilemez. Üstelik, bu şekilde bol zeytinyağı, badem ve parmesan ile pişirildiğinde lezzeti katlanıyor.

20160625_160248

Özellikle somonun yanına çok yakıştırdığım kuşkonmaz, ızgara etlerle de harika oluyor. İşte size misafirlerinizi şaşırtacağınız müthiş lezzetli bir yardımcı yemek! Hem de en fazla 20 dakikada hazır!

Kuşkonmaz bir yaz sebzesi, haliyle şu sıralar pazarlarda marketlerde tazecik kuşkonmazlar bulabilirsiniz. Ben daha Nisan ayında semt pazarımızdaki sürekli uğradığım standdaki pazarcı amcaya “Kuşkonmaz geldi mi, hadi getirin artık” diye söylenmeye başlarım. Geldiği zaman da her hafta alırım. Yine bir gün pazarda, kuşkonmaz standında bir teyze pazarcı amcaya kuşkonmazı göstererek onun hangi sebze olduğunu soruyordu. Ben de orada börülce almaya çalışıyorum 🙂 Pazarcı amca teyzeye birkaç açıklama yaptı ama teyze ikna olmadı, almaktan vazgeçer gibi oldu. Sonra, hemen bana yöneldi pazarcı, “Bak bu hanfendi her hafta alıyor bizden, anlatın hanfendi nasıl pişiriyorsunuz siz kuşkonmazı?” diye sordu. Ben de hemen oracıkta teyzeye bu tarifi anlattım. Nasıl öve öve bitiremediysem sonra arkadan iki teyze daha çıktı, bize de anlat kızım diye 🙂 Üçü de tarifimi deneyeceklerini söyleyerek birer demet kuşkonmaz aldılar. Pazarcı mutlu, teyzeler mutlu ve ben en mutlu!

20160625_160749

Bizim semt pazarımızda sadece tek bir yer kuşkonmaz satıyor. Büyük marketlerde de bulabilirsiniz ama ben en tazesini pazardan alıyorum. Kuşkonmazı hem bu tarifteki gibi tek başına bir yardımcı yemek olarak tüketebilirsiniz hem de domatesli makarna soslarına, balıklı ya da kırmızı etli yemeklere, çorbalara lezzet katmak için küçük küçük doğrayarak ekleyebilirsiniz. Ayrıca, kuşkonmaz lif bakımından çok zengin olduğundan diyet yemeklerinde de sıklıkla tercih ediliyor.

Bu tarifte, eğer sağlık sorununuz yoksa zeytinyağını bol tutmaya çalışın derim. Bir de diğer sır karabiber! Elinizi korkak alıştırmayın, bol bol ekleyin, çoook lezzetli olduğunu göreceksiniz.

Fırında Bademli Kuşkonmaz


Hazırlık: 5 dk | Pişirme: 15 dk | Servis: 4 Kişilik  | Zorluk: Çok Kolay


Malzemeler:

  • 12 adet kuşkonmaz
  • 50 gram parmesan peyniri
  • 50 gram file badem
  • 2 – 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Tuz
  • Karabiber

Yapılışı:

  1. Fırınınızı 180 derecede ısıtmaya başlayın.
  2. Kuşkonmazların dip kısımlarını kesin ve bir fırın kabına (ya da borcama) dizin.
  3. Kuşkonmazların üzerine zeytinyağı, tuz ve karabiber ekleyin. Üzerine parmesan rendeleyin. Bademleri serpiştirin.
  4. Malzemeleri elinizle iyice karıştırın ki kuşkonmazlar parmesana ve bademe bulansın.
  5. Fırında 180 derecede 10 dakika pişirin. Dilerseniz kuşkonmazları servis etmeden önce üzerine bir miktar daha parmesan rendeleyebilirsiniz.

Afiyet bal şeker olsun! smile emoticon 

Fırında Bademli Kuşkonmaz’ için 2 yanıt

Yorum bırakın