Mürver Çiçeği Aromalı Beyaz Sangria

Haftasonunu mükemmel bir sangria ile karşılamaya ne dersiniz? İspanyollara özgü bu müthiş kokteyli ben mürver çiçeği şurubu ve mevsimin en güzel meyvelerinden şeftalilerle yapmayı tercih ettim. Şeftali ve mürver çiçeğinin aromaları birbirine o kadar yakıştı ki, en kısa zamanda bu ikiliyi farklı tariflerde de buluşturmaya sabırsızlanıyorum.

20160826_160737

Sangria, ismini İspanyolca’da kan anlamına gelen “sangre” kelimesinden alıyor; çünkü genellikle kırmızı şarap ve meyvelerle yapılıyor, kan renginde oluyor 🙂 Bu tarifte olduğu gibi beyaz şarapla yapılan çeşitleri de var ve “Sangria blanca” diye biliniyor. Ben beyaz sangria’nın daha ferahlatıcı bir tadı olduğunu düşünüyorum ve yaz aylarına daha çok yakıştırıyorum.

20160826_161850

Mürver çiçeğine gelirseeeek…. Bu tarifin yıldızı da bence mürver çiçeği! Aşağıdaki güzellikler o kadar harika kokuyor ki, cennet gibi… Ayrıca, yenilebilen bir çiçek mürver çiçeği. Ikea’da bu cennet kokulu minik çiçeklerin şurubu (Elderflower Drink Concentrate) satılıyor, lezzeti inanılmaz! Sangria’ya da nasıl yakıştı anlatamam…

elderflower-847024_1920

20160826_160350

Tariflerimle ilgili yorumlarınızı sabırsızlıkla beklediğimi biliyorsunuz değil mi? Tariflerimi deniyorsanız benimle de paylaşır mısınız? Instagram’da #juliasdreamkitchen etiketini kullanabilirsiniz. Ah bir bilseniz bu beni nasıl mutlu eder, dünyalar benim olur!

Haftasonu sevdiklerinizle geçireceğiniz o güzel anlarda, sohbetlerinize harika bir hava katacak bu mis kokulu sangria! Mutlu haftasonları 🙂

Mürver Çiçeği Aromalı Beyaz Sangria


Hazırlık: 10 dk | Pişirme: yok | Servis: 8 Kişilik  | Zorluk: Çok kolay


Malzemeler:

  • 1 şişe (750 ml) litre beyaz şarap (Chardonnay veya Pinot Grigio)
  • 1/2 su bardağı (100 ml) rom (Bacardi)
  • 1 su bardağı (200 ml) mürver çiçeği şurubu (IKEA)
  • 2 su bardağı (500 ml) soda
  • 2 şeftali
  • 2 limon
  • Buz küpleri

Yapılışı:

  1. Büyük bir sürahi veya kavanoz alın ve içine şarabı, romu ve mürver çiçeği şurubunu koyun. Karıştırın.
  2. 1 limonun suyunu sıkın. Sıvı karışımına ekleyin.
  3. Şeftalileri ve kalan 1 limonu dilimleyin. Meyveleri bir çatal yardımıyla hafifçe ezerek karışıma ekleyin.
  4. Ağzı kapalı olarak en az 1 saat buzdolabında bekletin, meyvelerle şarabın aromaları birbirine karışsın.
  5. Buzdolabından çıkardıktan sonra, servis etmeden hemen önce sodayı da karışıma ekleyin ve karıştırın.
  6. Buz dolu bardaklarda servis edin. Bardağa meyvelerden de eklemeyi unutmayın. En sonunda bütün o nefis aromaları çekmiş meyveleri yemek çok keyifli oluyor 🙂

Afiyet olsun! 🙂

Mürver Çiçeği Aromalı Beyaz Sangria’ için 4 yanıt

Yorum bırakın