Kuru Domatesli, Tulum Peynirli ve Cevizli Roka Salatası

Merhaba sevgili okuyucularım! Bir haftanın daha sonuna geldik, nasıl geçti haftanız? Cumaları severiz değil mi? 🙂

Bugün sizinle çoooook sağlıklı bir salata tarifi paylaşacağım. Rokayı genelde siz nasıl yersiniz? Benim bildiğim en klasiği taze domatesli ve sarımsaklı roka salatası.. Çok severim, özellikle balığın yanında. Bu tarif de en az klasikleri kadar lezzetli! Denemeye ne dersiniz? Klasik salatalara orjinal bir alternatif olabilir.

20160819_162405

İçindeki ceviz ve tulum peyniri sayesinde tok tutucu özelliği de olan bu salatayı ana öğün olarak bile tüketebilirsiniz. Ben, örneğin bir gün çok yediysem, ertesi günü kendime salata ve sebze günü olarak ilan ediyorum. Bu salatayla hem çok lezzetli bir yemek yemiş oluyorum, hem içim rahat ediyor çünkü çok sağlıklı hem de 1 saat sonra acımıyorum. Ayrıca, Yeşil Çaylı Somon‘un da yanına çok yakışıyor, denemenizi tavsiye ederim.

20160819_162537

Kuru domatese bayılıyorum ben! Kendine has çok hoş, yoğun bir tadı var. Çok sık kullanırım ben yemeklerimde. Bazen sadece aroma vermesi için bile azıcık katarım zeytinyağlılara.. Bence bu salatanın ana lezzet kaynağı da kuru domates! Normal domatesten farklı olan o yoğun tadı, hafif tatlılığı ve ekşiliği bence ceviz ve tulum peyniriyle mükemmel bir uyum sağlıyor.

20160819_162700

Tariflerimle ilgili sorularınızı, yorumlarınızı ve eleştirilerinizi sabırsızlıkla beklediğimi biliyorsunuz değil mi? 😉 InstagramTwitter veya buradan yorum bırakmanız yeterli.

Mutlu haftasonları 🙂

Kuru Domatesli Roka Salatası


Hazırlık: 10 dk | Pişirme: yok | Servis: 4 Kişilik  | Zorluk: Çok kolay


Malzemeler:

  • 1 demet roka
  • 100 gr tulum peyniri (Erzincan)
  • 8 adet kuru domates
  • 50 gr (yarım su bardağı) su bardağı ceviz
  • 1 yemek kaşığı balzamik sirke
  • Yarım limonun suyu
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Tuz, karabiber

Yapılışı:

  1. Kuru domatesleri kaynar suya atın ve kenarda bekletin.
  2. Rokaları iyice yıkayın ve iri iri doğrayın.
  3. Cevizleri ve tulum peynirini bir bıçak yardımıyla iri iri doğrayın.
  4. Kuru domatesleri de iri iri doğrayın. Bir kısmını doğramadan bırakın, süslemek için kullanın.
  5. Derin bir salata kasesi alın ve doğranmış roka, kuru domates, tulum peyniri ve cevizleri ekleyerek güzelce karıştırın.
  6. Sos için; yarım limonun suyunu sıkın. Küçük, kapaklı bir kavanoz alın. Limon suyu, balzamik sirke, zeytinyağı, tuz ve karabiberi bu kavanoza ekledikten sonra kapağını kapatarak çalkalayın.
  7. Sosu da salataya ekleyip karıştırarak servis edin.

Afiyetler olsun! 🙂

Yorum bırakın